Pràctiques al col.legi Sagrada Familia

El Col·legi Sagrada Família és un centre educatiu cristià que ofereix una educació de qualitat des d'una formació humana i individualitzada. Es troba a la Ciutat de València, al carrer del Pare Barranco, 40, 46015. 



L'horari del centre és de 9h a 17h, en l'actualitat s'imparteix en règim d'ensenyament mixt i concertat els nivells d'Educació Infantil, Educació Primària i Educació Secundària Obligatòria amb doble línia des dels cinc anys.

A més, des de 1987 el Col·legi té un acord de col·laboració amb l'Institut Valencià d'Audiofonologia (IVAF) per a la integració d'alumnes amb hipoacúsia i sordesa, el qual va ser reconegut per la Conselleria d’Educació.


D'acord amb la llei vigent té la facultat d'establir les matèries optatives i organitzar activitats i serveis complementaris i culturals escolars i extraescolars.


El centre es troba immers en el Pla d’Incorporació Progressiva de Valencià (PIP).


En Educació Primària, dins de l'àrea de llengua i altres assignatures hi ha programada una hora setmanal a l'aula TIC. En Educació Secundària l'ensenyament a l'aula TIC està integrada en diferents àrees curriculars.


Resultado de imagen de colegio sagrada familia beniferri


Per a garantir la qualitat de l'ensenyament, el Col·legi està incorporat en el procés d'implantació del Model Europeu de Qualitat EFQM, havent obtingut el Nivell 3 de Qualitat del IVECE.


Aquestes pràctiques en el col·legi Sagrada Família de València han sigut una gran oportunitat que no tots els estudiants tenen, ja que no se solen oferir moltes pràctiques extracurriculars en la carrera. Per això, ha sigut una experiència molt profitosa per a poder conéixer i explorar com a estudiants els diferents contextos que es poden donar en els centres educatius, així com els perfils dels menors, com es relacionen i les funcions del treballador social.

Estar en contacte pròxim amb els diferents menors del centre ens ha facilitat la comprensió de les dinàmiques de funcionament de les classes i dels propis estudiants, i també hem pogut desenvolupar les nostres habilitats socials com a futurs treballadors socials a l'hora del tracte amb aquests xics i xiques, tant amb alumnes amb diversitat funcional com amb els quals no. 


A més, els grups interactius han sigut molt interessants ja que la nostra figura com a “voluntari” era la de fomentar la participació, el suport mutu, el treball en equip, el respecte i la tolerància, l'escolta activa entre els companys de classe, les quals són qualitats primordials que com a treballadors socials hem de tindre, saber inculcar i fomentar als altres.

Resultado de imagen de colegio sagrada familia beniferri

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Día 8 de Novembre

22 de Novembre

Día 15 de Novembre