22 de Novembre

En la sessió d'aquest matí hem prosseguit amb l'explicació que comencem el dimarts passat sobre el projecte d'animació sociocultural que hem de realitzar per a aquesta assignatura. 

Veiem l'apartat de l'organització i de la metodologia, és a dir, els aspectes organitzatius en els quals es basarà la nostra actuació, aquests aspectes són: les estructures i mecanismes d'organització, els mecanismes de funcionament (reunions de coordinació i els responsables), les tasques i funcions del personal, l'organigrama, les estructures i fórmules de participació, el tractament específic ce els principals problemes que puguen sorgir en a dinàmica de l'acció, la intermediació i els preus (com accedirà el públics o els usuaris en el servei o activitats i decisions sobre el preu inclòs en el cas que siga necessari). Quant a la metodologia, els punts rellevants a establir són: els rols i actituds a adoptar per l'animador, les estratègies i mètodes de treball, i com s'organitzaran els participants. 

Prosseguim centrant-nos en l'elaboració del cronograma de les tasques. Es tracta d'incloure un cronograma de Gantt o xarxa PERT de les tasques necessàries per a dur a terme el projecte. Encara que en el quadre les denomina activitats, no són activitats del projecte, sinó tasques necessàries per a portar-ho avance, és a dir tasques en referència als aspectes organitzatius esmentats anteriorment. Veiem el “Gantt chart” que es tracta d'un programa informàtic que permet elaborar gràfiques de Gantt, així com xarxes PERT, d'una manera més pràctica i fàcil. 

Ací us deixem l'enllaç: https://www.ganttproject.biz/

Més endavant, veiem l'apartat d'activitats i serveis. Des del nostre punt de vista les activitats i serveis s'han d'explicar detalladament, ja que descriuen “Què” farem. Són, per tant la part fonamental del projecte. Qui llig el projecte ha de poder visualitzar l'activitat tal com es farà o el serveis com es desenvoluparà. Es pot utilitzar una fitxa d'activitat o un model narratiu però en tots dos casos fa falta explicar amb detall l'activitat o el servei.

Després veiem detalladament l'apartat del calendari. No és necessari en tots els projectes, però a voltes és útil fer un cronograma de les activitats. Est pot prendre la forma de calendari o de diagrama de Gantt. Aquest cronograma és especialment necessari en el cas de setmanes culturals, agendes culturals, jornades, fires… Moltes vegades podem fer un simple quadre de doble entrada (els dies en horitzontal i els horaris en l'esquema en vertical), i dins del quadre situem la denominació de cada activitat (no les expliquem ja que les hem explicat en l'apartat anterior).

En la part de difusió, est és un aspecte molt important per als possibles patrocinadors. Es divideixen en: premsa i mitjans de comunicació, actes de presentació, material informatiu, i internet i telefonia. Referent als recursos, cal realitzar un pressupost, en el qual s'ha d'especificar quins van a ser les nostres despeses de: personal, despeses de desplaçament, comunicacions…, material, recursos tècnics, infraestructura i manteniment, funcionament i imprevists. També caldria incloure els ingressos: el finançament propi, així com les subvencions i donacions, els ingressos de patrocinadors, els ingressos procedents del projecte, les quotes i els ingressos atípics (procedents d'activitats com rifes, loteria, concursos, etc.

Finalment veiem l'apartat d'avaluació, en el qual cal definir el model, els aspectes a avaluar i els instruments d'obtenció de dades previstes. Cal dir que és el que anem a avaluar, és a dir, els indicadors, i com ho anem a avaluar, utilitzant els diversos instruments disponibles (anàlisis de documents, l'entrevista, el qüestionari, l'observació, les tècniques d'anàlisis en grup, tècniques que analitzen les relacions dins del grup i tècniques creatives.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Día 8 de Novembre

Pràctiques