Reflexió a l'escola



L'ANIMACIÓ SOCIOCULTURAL EN L'ESCOLA FORMAL.

Dins de les pràctiques que realitzem a l'escola Sant Vicent Ferrer de Llíria, el passat dilluns vaig poder estar en l'aula de tercer de primària, en la que vaig observar la gran diversitat d'inquietuds, actituds, capacitats d'aprenentatge... que pot haver-hi baix la responsabilitat d'un sol mestre que ha de cobrir totes aquestes necessitats, sembla missió impossible i és que ho és.

Aquest dia, tenien vàries sessions amb el seu tutor, una d'educació física i una d'anglés. Açò em va donar l'oportunitat d'observar les diferents metodologies i les actituds que tenia l'alumnat d'aquest grup amb els diferents mestres.

Les classes del tutor eren magistrals. Ell explicava i els/les alumnes havien d'atendre'l i posteriorment realitzar uns exercicis sobre el tema. Durant l'explicació només atenia una part de la classe, mentre que els alumnes que més és distreien no prestaven atenció i dificultaven als alumnes del voltant prestar-la, durant tota la sessió hi havia soroll i en general l'atenció era prou baixa, cosa que es va comprovar després, ja que quan havien de realitzar les activitats de restes, a la gran majoria de la classe li isqueren malament.

La classe d'anglés, pel contrari, va ser més participativa i dinàmica. Havia preparat unes làmines, aquestes formaven una història que ella, amb molta expressivitat i variació del to de la veu, anava contant en anglés i feia que tots i totes la miraren amb atenció. En finalitzar el conte, realitzaren una fitxa en la qual apuntar el vocabulari que havien aprés, aquesta fitxa la realitzaren de forma col·lectiva i el resultat va ser molt positiu, ja que la majoria havien comprés i aprés el vocabulari tractat.


Després d'aquesta observació, em sembla evident la necessitat d'involucrar al factor principal de l'educació (l'alumnat) en l'escola i en el seu procés d'aprenentatge. Perquè no fer ús de l'animació sociocultural en l'educació formal?
És essencial que cada xiquet i xiqueta es trobe protagonista del seu propi aprenentatge, ja que actualment, part de l'alumnat veu l'escola com una avorrida obligació on aprendre coses poc útils per al seu futur.

Segons Carles Monclus "Des de l'educació no formal l'ASC busca la millora de la qualitat de vida de les persones i el desenvolupament de la creativitat i pretén apoderar a les persones perquè reflexionen sobre el món en què viuen i siguen capaces de contribuir a la construcció d'un món més just.". Valors essencials amb els quals deuríem d'impregnar als més menuts i menudes per a garantir un futur millor per a tots i totes, amb l'educació mitjançant l'oci, l'ús del joc educatiu, la realització de dinàmiques d'aprenentatge, etc.


Resultado de imagen de DIBUJO MAFALDA EDUCACION



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Día 8 de Novembre

22 de Novembre

Día 15 de Novembre