EL JOC COM A DINÀMICA D'APRENENTATGE EN ELS MÉS MENUTS

A les pràctiques que estem realitzant algunes persones components d'aquest grup, volem destacar les dinàmiques de joc educatiu que es realitzen al centre, sobretot a les aules amb alumnat més menut i que es veu relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Amb la col·laboració en les aules de 2 anys, veiem que per a aprendre utilitzen el joc com un recurs molt dinàmic i participatiu, i per tant molt important en l'aprenentatge d'aquests xiquets i xiquetes.
El dia a dia d'aquests xiquets i xiquetes és, fer una assemblea on contem els alumnes que han vingut aqueix dia a classe i també els que s'han quedat a casa. Seguidament, repassen el dia en què és trobem, el mes i any, i l'estació de l'any. Quedant-se en aquest últim punt, la mestra intenta treballar amb ells diferents factors que intervenen en l'estació de l'any en la que estem, per exemple, les fruites que són de temporada, que els passa als arbres quan estem en la tardor, quins colors són característics d'aquesta època, etc. 
Després de l'assemblea, esmorzen i ixen al pati per a divertir-se amb l'altra classe de 2 anys, tots junts. 
A l'hora de tornada a les classes, es realitzen dinàmiques participatives per aprendre, com per exemple, quan han d'aprendre un color, pinten amb ell, se'ls ensenya objectes que tenen aqueix color, se'ls compta comptes amb què els protagonistes tenen aqueix color o fan alguna cosa amb ell. En dia 8 de novembre els alumnes van aprendre el color roig, els jocs que se'ls va fer per a interioritzar aquest color va ser:
- Dibuixar amb ell i després penjar els dibuixos en una part de la classe que aquesta pintada de color roig.
-Vam posar objectes de color roig i d'altres colors en una caixa i ells havien d'anar i agafar els objectes de color roig. 
-Al pati, vam traure diferents anelles i a la volta que els tiràvem ells sols havien d'agafar els de color roig. 
Amb aquestes activitats els més menuts poden començar a interioritzar un aprenentatge bàsic per a quan passen a l'escolarització.
A més, destacar que en aquestes classes el que més es treballa són hàbits de vida i les regles bàsiques per a una bona convivència, com demanar les coses per favor, gràcies, compartir, asseure, escoltar, etc.


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Día 8 de Novembre

22 de Novembre

Día 15 de Novembre