6 de novembre de 2018


6 de novembre

L'animació sociocultural en la infància i els vídeos participatius.




La sessió de hui es divideix en dues parts. La primera part ha sigut teòrica sobre l'animació sociocultural en la infància, i la segona tractava d'agrupar-nos i començar a preparar un vídeo participatiu que tractara sobre problemàtiques que tenen els joves.

Sobre l'animació sociocultural en la infància, abans d'entrar en el tema parlem del que podria ser açò, i sorgeixen conceptes com: participació, jocs, diversió, socialització, transmissió de valors, educació... 

És important tindre clar que el temps lliure per als infantils és aquell en el que no estan en l'escola, i cada volta més, la societat en la qual vivim és convertir aquest temps en temps de consum. El millor exemple d'açò són els centres comercials, basats en l'individualisme i la no socialització.

Per tant, una de les ferramentes fonamentals per a aprofitar aquest temps lliure és el joc. El joc és útil en qualsevol etapa de la vida, però en la infància resulta un dels contextos fonamentals, amb ell podem fomentar en els menuts la solidaritat, el respecte cap a la natura, la posició crítica...

El més rellevant de l'animació social en la infància és crear teixit social per a establir una xarxa de ciutadania amb valors i amb la capacitat que ells i elles creen activitats i siguen capaços de demandar les seues necessitats a l'Ajuntament. Ajuntaments com el de Quart de Poblet resulta un referent en aquest tema, ja que està prou desenvolupat en aquest aspecte.
En referència a aquesta part de la sessió, una de les components del nostre grup va treballar com a monitora en una activitat de l'Ajuntament del seu poble (La Pobla de Vallbona) que s'anomenava "Obrint espais, generant igualtat". Aquest projecte va durar 2 mesos, i es desenvolupava dos dies a la setmana al parc municipal del poble, eren activitats gratuïtes per a tots i totes els xiquets i les xiquetes en les quals es potenciava la igualtat d'oportunitats d'accés de tots i totes així com la igualtat. L'objectiu del projecte era aconseguir que la majoria de xiquets i xiquetes del poble participaren en els jocs educatius que es preparaven i trobaren un recurs didàctic en el seu propi poble.


També parlarem en l'aula sobre el joc educatiu, és molt important que l'objectiu educatiu no tinga un pes major que la diversió.

Per acabar amb la primera part de la sessió verem la classificació dels jocs i l'exemple de la "Ludoteca Coimbra", que està adaptada per a persones amb paràlisis cerebral.

A continuació, en la segona part de la sessió realitzarem el taller del vídeo participatiu. I el que vàrem fer va ser:

1r: Decidir un tema. Era general per a tots i totes, havia de tractar sobre alguna problemàtica que vivim com a joves.

2n: Cada grup ha de triar un/a director/a i un/a controlador/a de temps.

3r: Triar el gènere del vídeo. El nostre és còmic i de terror.

4t: Escollir el títol: TÓPICOS

5é: Escollir idea de la història. Nosaltres descrivim mitjançant 12 escenes l'evolució dels tòpics generals que hi ha des dels adolescents fins als joves.

L'objectiu d'aquesta activitat és tindre vídeos generats pels grups que ens donarien la possibilitat de discutir sobre la problemàtica. 



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Día 8 de Novembre

22 de Novembre

Día 15 de Novembre