Pràctiques
He estret algunes característiques de grups per a comentar-les en relació al que jo he vist en aquesta aula:
-Comunicació i interacció: les sessions diàries en l'aula es basen en aquesta característica, es fan jocs per a millorar la comunicació entre iguals, demanar ajuda si alguna cosa no la saps fer, demanar perdo si he fet alguna cosa mal. També es potencia molt les activitats de grup; per exemple, entre tots anem a dibuixar un arbre, i entre ells han de decidir com van a dibuixar-lo, qui va a dibuixar cada cosa, quins són les colors a utilitzar.
-Consciència de grup: aquest aspecte es treballa quan s'ajunten en altres grups. A l’hora de tornar a classe saben quin és el seu grup, quina és la seua classe, etc. Tenen interioritzat que estan en eixe grup i participen en ell.
-Normes: dins d’aquest grup de classe existeixen unes normes que han de ser respectades per tots els membres del grup. Ací destaque una tècnica que es fa quan comença la classe, que s’anomena l’assemblea. Dins d’aquesta assemblea hi ha unes regles, com estar callat o callada, participar, no pegar ni molestar, estar atent i atenta. Si, algun dels participants, no acompleix aquesta norma, entre tota l’assemblea es decideix quin “càstig” deu complir.
-Objectius comuns: en realitzar la majoria de les activitats de forma conjunta, els objectius a aconseguir són també conjunts, per tant, ha d'haver una bona comunicació per a poder realitzar aquests objectius de forma satisfactòria.
-Dinàmica interna: a l’hora de realitzar les activitats entre ells han de decidir com fer-la, i per tant fomentar una dinàmica interna per a complir els objectius marcats de l'activitat. A poc a poc, cada u va agafant un paper dins del grup.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada